Friday, January 30, 2009

Pasa Tani.............

tpat pukoi 12.15 tingahali...kak teh, kak nooo, kak nisa, kak su dan AKU...
kitowang nak pigi pasa tani..tapi sebelum tu...ikuti kisah benar ini terlebih dahulu.....
kak nooo dah mula bising2 kat tempat dia....

---->> KAK NOOO = Adeq.....ko nak g pasa tak??
---->>AKU = iyeeee..ade ape haa...Tunggu sat tanya kak teh dulu...
(aku koling2 kak teh kat bilik bos die....tut..tut..tut..tut..berkali2 try tak pikap pon...aku try lagii dan lagiii dan lagiii...ahernyaaaaa.....)
---->>AKU = hello..hello...ooo kak teh..u pigi mana haa..tarak pikap u punya pon..amacam..jadi ke nak g pasa..tadi kata nak gi....
--->>KAK TEH = he..helo...(gagap cket..sbb penat lari kot...).. akak balu balik dali bilik KAK LEHA..anta pail....penat nih lari....wokey2..gif me 5 mineet k..
(lepas tu aku panggil kak nisa lak)
--->>AKU = kak nisa..ooo kak nisa.....!!
--->>KAK SUE = die tak de laa...kaunter..kaunter...

(aku kol kak nisa kat kaunter......tut..tut..tut..krekkkk..kak nisa pikap pon)

--->>AKU = heloo..leh cakapp ngn cik nisa..
--->>KAK NISA = iye..saya cakap...
--->>AKU = oo..saya dari kementerian kesihatan..sy nak tanya la..tentang status permohonan berkaitan dengan ubat amlodine(aku pun xingat speling..hentam je laa...)
--->>KAK NISA = ????????....(diam je dia...mungkin dia tengah piker nak jawab pe,ataupun dia ngah piker suara sape ntah ni...tiba2 tanya pasal ubat...)
--->>AKU = helo..helo..cik masih di talian ke????
--->>KAK NISA = hmmmm.......cam kenal je suara ni..adeq ke??? (cam blur2 cket suara dia..hehehe..jahatnya aku ni,ngata dia lak...tp mmg dia blur2 cket...sory kak nisa..hehehe.....cian kak nisa)
---->>AKU = hehehehehehehehehehehehehe...anda tekene panggilan HANGIT...wewewewe.. (ntah pape aku ni kan)...iye laa....adeq ni..tokojot kee?nak g pasa tani ke?
---->>KAK NISA = kak nisa ngantok laa..cam nak tito je ni...
---->>AKU = Alaaaa...jom laa..len kali la tito..balik umah pun leh tito gak...asik tito je..nnti muka tembam...makin tembam..tembam lagi..dan lagi..lagi..
---->>KAK NISA = mmmmm tengok la nnti..k

.......................beberapa minit pas tu.....................

--->>KAK TIE = (kak ti ckp dengan nada berbisik......)..deq..ko tak ajak suhana ke??nanti kecik ati lak dia kang.....
--->AKU = Alamak..lupa la kak tie....k..k..k..sat..adeq p tanya dia na.....

......huhuhuhu...aku pun g tanya la kaksu..ajak dia skali.....dia ok je....ikot je laaaaaaaaa.......pastu tengok kak nisa org 1st amik beg duit teruih g ajak jln...huh bersungguh beno...tadi kata nak tito....kitowang suma pakai separ je g pasa...mggu ni tudung kak nooo elok cket..mggu2 yg lepas..huhh..tudung senget2 je..ntah wat ape dia kat blakang tempat dia..senyap2 update blog sampai tudung senget2 haa...hehehe...aku tak tau la nak cite pe lagi....yg cedihnye..kak nisa beli laksam..teringin katanya nak makan laksam..alik2 laksam punye kuah dah masam..ape dh jadi???laksam dh masam..cian kak nisa..ape punye peniaga laaa..juai2 tak ikhlas..huhhhhh.....ponat dah aku menaip...len kali la aku buka cite lagi ok...byebye....
sayonaraaaa......chaooowwww....adios amigos....
kita layannnnnnnnnnnnnnnnn...zazsssssssssssss..

2 comments:

khairul onggon said...

pasar tani.. haha.. kmk penah nulong ngah kmk berjual sia dolok... :) salam blog..

+s@n2boNg GurL+ said...

yaka...kdg2 mknan cya dh masam aih... tang ponek jak nang mkn...jln jauh p balit rasa mkanan ya dh basik..huhu..